ביטול חוזה עם חברת ניהול

לא מרוצים מחברת הניהול שנמצאת בחוזה פעיל בבניין שלכם? מעוניינים להחליף?

זהו נושא שנוי במחלוקת אשר פעמים רבות עולה כחלק מההתנהלות מול חברת הניהול. כאשר חברת ניהול אינה מבצעת את עבודתה בצורה המספקת את נציגי הבניין, והם מעוניינים להחליף אותה – תהליך שנשמע יחסית פשוט, מתגלה הרבה פעמים כמסובך מאוד.

בחוזה שבין נציגי הבניין לחברת הניהול ישנם סעיפים אשר מפרטים את התנאים בהם הצדדים יכולים להפרד. סעיפים אלו, נועדו כדי להגן על דיירי הבניין ועל חברת הניהול כאחד. ולמעשה בסעיפים אלה נמצאים מרבית הקשיים. באותה מידה שהדיירים מעוניינים שהבניין יתוחזק על פי רצונותיהם כך רוצה, וצריכה, חברת הניהול להרוויח ובמקרי קיצון לכל הפחות, לא להפסיד. לעיתים רבות ישנן לחברת הניהול עלויות שנתיות שכבר שולמו בתחילת הדרך עם הבניין, והפסקת החוזה משמעותה שחברת הניהול צריכה לספוג עלויות אלה ואף להפסיד כספים. למרות זאת, החוזה אמור לתאר את התנאים בהם ניתן לסיים את ההתקשרות בין הצדדים.

ההליך התקין והחוקי להיפרדות הצדדים בחוזה של ניהול בניין מגורים הינו פעמים רבות רחוק מאוד מההליך אשר קורה בפועל. מקרה מורכב ונפוץ מאוד הוא שבמקרים רבים, חברת הניהול אשר פעילה בבניין החלה לנהל את הבניין מראשית הקמתו. ונבחרה על ידי חברת הבנייה הקבלנית ללא כל התערבות מצידם של הדיירים. במקרים כאלה פעמים רבות דיירי הבניין מרגישים כבולים בידי חברת הניקיון.

במקרים אלו קשה מאוד לצאת מהחוזה ומומלץ להמנע מראש ממתן אפשרות זו לקבלן הקנייה.
אנו ממליצים לדיירים אשר רכשו דירות "על הנייר" \ בבנייה \ בתהליכי מסירה, לוודא כי אחראיות ניהול הבניין תהיה באופן בלעדי שייכת לנציגי הבניין, וגם האחריות בקביעת חברת הניהול שתכנס לבניין.

לצערנו חוזים הינם נושא מורכב וכדי להבין את מידת המורכבות לצאת מחוזה מסויים מומלץ להתייעץ עם עורך דין אשר מתמחה בנושא.

ישנן סיבות מדוע קשה לצאת מחוזה ניהול שנתי והעיקרית שבהן היא שישנם תהליכים בבנייני מגורים אשר מבוצעים על בסיס שנתי. כאשר חברת ניהול נכנסת לבניין חדש ומבצעת את הבדיקות השנתיות היא למעשה סופגת עלות שנתית ולכן תשתדל להמנע מהפסקת החוזה.

הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שחוזה של חברת ניהול מתבסס על העבודה אשר מבוצעת. אין חוזה שלא ניתן לסיים. במידה ודיירי הבניין רוצים להחליף חברת ניהול וישנם סעיפים בחוזה המקשים על כך, מומלץ לשבת בסבלנות מול נציגי חברת הניהול, ללבן את הדברים, ולפתור את הבעיה בדרכי נועם.

רוצים לעבוד עם חברת ניהול מקצועית ואחראית, שלא תאלצו להגיע למצבים כאלו איתה? דברו איתנו!

מאמרים נוספים

לקבלת הצעת מחיר עוד היום >>